Nyhetsbrev 2021-12-xx

Nyhetsbrev vinter
Gordana Gedin

Rektorn har ordet

Även detta nyhetsbrev kommer att präglas av den pandemi som vägrar att släppa taget om oss. Lika glädjande och hoppingivande som det var när merparten av restriktionerna togs bort i höstas, lika tungt och dystert är det att nu gå in i ännu en jul med ökad smittspridning. Så snälla vaccinera er om ni har möjlighet och låt oss tillsammans göra det vi kan för att det nästa år inte ska behöva bli ännu ett pandemiår.

Läsåret ht-21 har trots allt präglats av normalisering. Vi har i stor utsträckning kunnat återgå till salsundervisning och vi har kunnat genomföra praktiska moment (mycket tack vare vår höga vaccinationsgrad 85 %). Kliniken har börjat hämta sig och patienterna hitta tillbaka. Intresset för kiropraktik ökar och vi har allt fler studiebesök i våra fina lokaler.

Kiropraktiska Föreningen i Sverige (KFS) kunde genomföra sitt årsmöte, om än ett halvår försenat. Oväntat många medlemmar var på plats och för mig som rektor på SKHS var det mycket intressant att ta del av de engagerade diskussionerna om framtiden. KFS och SKHS bildar Svensk Kiropraktik och vi gör det med en stark vilja att tillsammans lyfta yrket och utveckla förutsättningarna för våra studenter, praktiktjänstgörande och yrkesverksamma.

Önskar alla en God jul och ett riktigt Gott nytt år!

Gordana Gedin,
Rektor Skandinaviska Kiropraktorhögskolan

Din e-postadress kommer inte publiceras.