Nyhetsbrev 2021-05-XX

Gordana Gedin

Rektorn har ordet

Så var det äntligen dags för det magiska vaccinet och den ökade friheten som ett covid-19 vaccin för med sig i våra dagar. Igår fick jag mitt vaccin på KS och kunde inte annat än imponeras av den fantastiska organisationen jag möttes av. Det tog inte många minuter att få det efterlängtade skyddet.

Kiropraktorhögskolans administration har bråda dagar med att summera och avsluta det gångna läsåret samtidigt som vi med stor nyfikenhet och spänning går igenom ansökningar från våra nya studenter. Glädjande nog, för svensk kiropraktik, håller trenden med stadigt ökande ansökningstal i sig även i år. Längre ner i nyhetsbrevet bjuder vi på lite statistik för de senaste årens studentantal.

Internationellt är kiropraktiken fortsatt turbulent och polariseringarna vi skrivit om tidigare fortsätter att skapa allt djupare sprickor. Detta är tyvärr inget nytt och Dr Leonard Faye beskriver i sin nya bok ”Chiropractic Odyssey” liknande händelser redan för 25 år sedan. Bland annat beskriver han det politiska spelet då ECU stoppade SKHS från en ECCE ackreditering. Är du intresserad att köpa boken hjälper vi till att förmedla den till självkostnadspris.

Det regniga maj till trots hyser jag hopp om att alla får en varm, solig och glädjefylld sommar.

Väl mött i höst!
Gordana Gedin

Tillsammans skapar vi ett yrke att trivas i och vara stolt över.

Läs mer om vad det innebär att vara
medlem i Kiropraktiska Föreningen i Sverige.

Din e-postadress kommer inte publiceras.